-->

MERAMAL DARI PASARAN NYA

Setelah kemarin..melihat dan meramal dari hari kelahiran..maka akan aku lanjutkan..dari pasaran nya..
PON:lahir dipasaran pon:di umpakan sapi..sifat sapi penurut..menerima walau tetap dikandang..menerima walau susu nya di perah..sifat pon..baik dijadikan teman..penurut dan mau berkorban..dan baik juga untuk teman hidup..selanjutnya bisa dilihat dari sifat sapi..
WAGE:Kelahiran wage:di umpamakan kerbau..sifat kerbau penurut..tapi mesti selalu diarahkan..sifat kerbau sangat melindungi tuannya..tapi kelemahan kerbau itu..kerja nya lamban..kelahiran wage..cocok dijadikan pekerja..dia penurut walau agak lamban..dia bisa asik dijadikan teman..tapi kelemahan nya..jika terganggu akan lari..jadi jika dia jadi teman kita..maka jangan sampai membuat dia terganggu..dan seterus nya bisa melihat sifat kerbau..
KLIWON:Dia diumpamakan anjing:anjing sifat nya penurut..anjing juga bisa jadi penjaga rumah..tapi kelemahan anjing..yang menjadi tuan nya adalah yang memberi dia tulang..kelahiran kliwon..baik dijadikan teman..dan kalau bisa mencukupi nya..dia berani membela tuannya sampai mati..tapi hati-hati..jika kurang gaji nya atau pemberiannya..maka dia akan menggigit tuannya..arti nya jika dia kurang diperhatikan atau kurang makannya..maka dia bisa jadi pergi dan memcari tuan yang lain..dan seterusnya bisa dilihat dari sifat anjing..
LEGI:Kelahiran legi di umpamakan kucing:sifat kucing..sangat suka disayang..dan suka berkelahi karena berebut kekuasaan..selalu mengikuti tuan yang memberi makanan..tapi kucing juga punya kelebihan..dia tidak suka mengambil makanan yang sedang dimakan kucing yang masih kecil..tapi kucing juga punya sifat kurang baik..ketika dia perutnya kenyang tidak menurut kepada tuannya..jadi sifat legi.. kalau kita lagi bagus rejeki nya..dia jadi teman yang sangat baik..dan setia didekat kita..tapi jika dia lagi bagus rejeki nya dia akan menjauhi kita..dan begitu pula jika kita dalam kesusahan..dia akan menjauhi kita..dan seterusnya bisa dilihat dari sifat kucing..
PAHING:Kelahiran pahing di umpamakan harimau:sifat harimau..dia suka berburu..dia suka berkelompok..dia penuh percaya diri..dia tahan lapar..dia sangat kuat karakter nya.. Sifat pahing..bisa dijadikan teman..dia suka membela teman nya..dia selalu tenang..dia akan melindungi temannya..juga keluarganya..jangan membuat marah dia..karena marah nya..seperti auman harimau..dan seterusnya bisa dilihat dari sifat harimau..
Demikianlah ramalan berdasarkan pasarannya..tapi ingat jangan dipercaya 100 persen..semoga manfaat..
Demh

Berlangganan update artikel terbaru via email:

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel