-->

OBROLAN DENGAN JIN

Disuatu malam aku berkumpul..bersama teman-temanku..berdasarkan desakan teman-temanku..aku diminta menghubungi bangsa jin..dan melalui bantuan teman ghaib ku..aku bisa komunikasi dengan jin..
Salah satu temanku bertanya.."kenapa jin suka mengganggu manusia..?
Jin menjawab melalui aku.."katanya jin tidak pernah mengganggu manusia..kalau manusia nya tidak mengganggu..
Temanku bertanya lagi.."apa yang membuat jin merasa terganggu..?
Jin menjawab.."yang membuat jin terganggu adalah..kencing dan berak sembarangan..menantang jin tanpa sebab..tidak permisi ketika merusak tempat jin..melamun dan marah-marah kepada tuhan..berkata sombong ditempat jin..dan masih banyak lagi..tapi yang paling utama adalah hal itu..
Temanku kembali bertanya.."ada berapa golongan bangsa jin itu..?
Jin melalui aku menjawab.."jin terbagi tiga golongan..pertama jin islam..kedua jin kafir..ketiga jin merah..jin islam apabila menampakan diri..berpakaian warna hijau dan putih..jin kafir..pakaian nya hitam..jin merah..pakaian nya warna merah..
Temanku bertanya lagi.."bagaimana agar tidak diganggu jin..?
Jin menjawab.."jin tidak akan mengganggu..jika ada yang masuk ketempat yang dihuni jin..kalau orang itu mengatakan..aku mahluk dan kalian mahluk,kalian jangan ganggu aku..aku pun tidak akan mengganggu kalian..jin tidak akan mengganggu..karena jika mengganggu..dia akan dipenjara..
Temanku bertanya lagi.."bagaimana agar bisa sukses..??
Jin menjawab.."ketika kamu tidur bangun lah..ketika kamu duduk berdiri lah..ketika kamu berdiri berjalan lah..jangan memandang matahari kala sepenggalahan(tingginya satu tombak atau 3,5 m )..jangan memandang bulan kala purnama..jangan berjalan sambil menutup mata..raih lah bunga mawar dihadapanmu..setelah itu kamu sukses..
Temanku bertanya lagi.."bagaimana bisa masuk kealam jin..??
Tapi jin menjawab.."saya dipanggil atasan..saya dipanggil atasan..dan suara jin itupun menghilang..
Sudah dulu ah..semoga manfaat..

Berlangganan update artikel terbaru via email:

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel