-->

KISAH AKU MENOLONG ORANG LUMPUH KARENA GUNA-GUNA ( SIHIR )

Disuatu waktu..ditahun 2004..
Mertua ku datang kerumah ku..dengan membawa seorang temannya..yang sakit lumpuh..kakinya lemas..tidak bisa berjalan..
Waktu si sakit datang..dia digandeng dua temanya..karena dia tidak mampu berjalan sendiri..
Si sakit bercerita kepada ku..katanya dia sudah..berobat kemana-mana..dan sudah menjual 2 rumah nya..untuk berobat..namun tidak kunjung sembuh..dia bercerita sambil bertanya.."pak ahmad..apakah sakit saya ini..adalah sakit biasa..ataukah karena guna-guna..?
Sebelum menjawab..aku konsentrasi..dan bertanya..kepada khodamku(teman ghaib ku)dan menurut teman ghaibku..dia diguna-guna..oleh seseorang..yang sakit hati..karena dipaksa untuk bayar hutang..
Si sakit kaget..dan dia menoleh ke anak nya..yang setatus nya mahasiswa..dan dia berkat.."tuh kata bapak juga apa..jangan tuntut dia..ahir nya dia nyerang bapak..dengan guna-guna..dan sejak semula juga..bapak sudah curiga..bahwa penyakit bapak..disebabkan karena guna-guna..tapi kamu tidak percaya..
Si sakit agak sedikit marah..kepada anak nya..yang tidak percaya..bahwa bapak nya diguna-guna..tapi anak itu diam saja..tidak komentar apa-apa..
Si sakit bertanya lagi kepada ku.."jadi saya harus bagaimana pak ahmad..
Aku menjawab.."akan saya coba mengobati..dengan cara mengeluarkan guna-guna itu..
Akupun memegang kepala si sakit..sekuat tenagaku..dengan menahan nafas..dan membaca penolak sihir..untuk mengeluarkan sihir itu..beberapa kali aku menahan nafas..dan berusaha mengeluarkan guna-guna itu..badanku sampai berkeringat..dan setelah lama..dan aku merasa guna-guna itu..telah hilang..aku suruh si sakit berdiri..
DAN AJAIB..si sakit bisa berdiri..dan pelan-pelan..dia bisa berjalan..aku sangat bersyukur..dan senang..melihat si sakit bisa berjalan..walaupun pelan-pelan..dan aku mendapat kabar ghaib..bahwa si sakit..harus juga meminum..daun 3 jenis..yang harus digodok dulu..selama satu minggu..
Dan dia pulang penuh dengan kebahagiaan..
Setelah sembuh..dia sering telepon..kepada mertuaku..dan kirim salam buatku..karena dia tinggal di sulawesi..sedangkan mertuaku disubang..
Walaupun sudah sangat lama..aku tetap ingat..betapa berharganya sehat itu..dan aku bersyukur..kepada Allah swt..amiiin..sudah ah..semoga manfaat..

Berlangganan update artikel terbaru via email:

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel