-->

MENCINTAI ALLAH

Mencintai Allah.. Hati"apakah engkau mencintai Allah..? Aku"mencintai.. Hati"tapi kenapa engkau tdk mau mendekatinya..bersamanya..kenapa ketika engkau menemui Allah..selalu terburu-buru..bukankah seseorang jika bertemu dengan yg dicintainya..maka serasa tidak ingin berpisah.. Hati"apakah engkau mencintai Allah..? Aku"sangat mencintainya.. Hati"tapi kenapa dihari-hari mu..sering melupakannya..bukankah seseorang yg mencintai..akan selalu mengingatnya..dan juga merindukannya.. Hati"apakah engkau mencintai Allah.. Aku"pasti aku mencintainya.. Hati"tapi kenapa..ketika bertemu denganNYA..engkau tdk bahagia..kenapa ketika bertemu..tdk kau curahkan rasa rindu mu..bukankah ketika seseorang bertemu kekasihnya..selalu ingin bercerita berlama-lama.. Hati"apakah engkau mencintai Allah.. Aku"mencintai sampai mati.. Hati"tapi kenapa..engkau melakukan sesuatu yang tidak disukai NYA..kenapa engkau membuat DIA marah..bukankah seseorang yang mencintai akan berusaha sekuat tenaga untuk membahagiakan kekasihnya.. HATI"apakah engkau mencintai Allah..? Aku"mencintai sepenuh jiwa dan raga.. Hati"tapi kenapa engkau..menjauh dariNYA..kenapa tidak engkau lakukan keinginanNYA..kenapa jalan mu tdk seiring denganNYA.. Hati"apakah engkau mencintai Allah.. Aku"mencintai..mencintai.. Hati"kenapa tdk merayu nya..dengan memuja dan memujinya..dengan keindahanNYA..kekuasaanNYA..dan nama-nama baik nya.. Apakah cintamu bohong..?apakah cintamu palsu..?apakah cintamu tipu daya..?apakah cintamu rekayasa..? Jika engkau mencintaiNYA..maka jiwa dan ragamu adalah untukNYA.. Maka Allah pun akan mencintaimu..maka Allah pun akan selalu ada untukmu..marahmu adalah marahNYA,keinginanmu adalah keinginanNYA..Kebahagiaan dunia dan akhirat akan didapatkan..sudah ah semoga manfaat..

Berlangganan update artikel terbaru via email:

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel