-->

ZIKIR DAN DAYA CIPTA

Perpaduan antara daya cipta dan zikir..membuat keinginan lebih cepat tercapai.. Ketika kita selesai berzikir..kita gunakan daya cipta kita..atau mungkin ada yang menyebut daya khayal..karena menurutku..pada dasarnya sama..ibarat bunga mangga..khayalan adalah bunga yang tidak menjadi buah..sedangkan daya cipta adalah bunga yang menjadi buah.. Jadi aku sebut daya cipta..yaitu kita konsentrasi..pusatkan alam fikiran kita..dan ciptakan dalam alam imajinasi kita..atau alam khayalan kita..apa yang kita inginkan..bentukan dalam tahapan demi tahapan.. Contoh"aku dulu sering..setelah selesai berzikir..aku diam dan konsentrasi..lalu aku bayangkan..aku sedang berjalan..dan menemukan sebuah goa..dan goa itu tertutup..lalu aku bayangkan..aku membawa kuncinya..lalu aku buka..pintu itu..dan aku menemukan pintu lagi..lalu aku buka lagi..lalu aku menemukan pintu..lalu aku buka lagi..dan sampailah aku ke tempat..yang di situ ada banyak peti terbuat dari ukiran bagus..aku mendekati peti itu..lalu aku membukanya..dan didalam peti itu..ada banyak emas dan batu-batu indah..akupun mengambilnya..dan di dalam peti itu juga ada uangnya..dan aku mengambilnya dan di masukan ke saku baju..dan akupun pulang..dengan wajah yang berseri-seri..dan dalam perjalanan dialam imajinasi atau alam fikiran atau alam khayalan itu..di sertai dengan gerakan tangan..seperti ketika membuka pintu,mengambil uang..aku menggerakan tangan..seolah-olah benar-benar aku sedang melakukannya.. Setiap malam aku lakukan itu..dan di siang hari nya aku mendapatkan..rejeki yang tdk disangka-sangka..karena aku sering melakukannya.. Sekarang jadi lebih mudah membentukan sesuatu di alam fikiran ku..dan menjadi lebih mudah terjadi keinginan itu.. Memang ketika kita..awal mulanya agak sulit..tapi jika kita terus berlatih..lambat laun akan bisa juga.. Dan mengenai cara ini..jika di gabung dengan zikir akan baik sekali..tapi jika tidak di gabung dengan zikir juga bisa... Jika kita..bisa menciptakan..atau bisa dengan mudah..menggambarkan keinginan kita..lalu terjadi dan tercapai..maka hati-hatilah..jangan pergunakan buat keburukan..ingatlah Allah maha mengetahui..azab allah sangat pedih.. Sudah ah..semoga manfaat..

Berlangganan update artikel terbaru via email:

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel