-->

MENUNGGU ANUGRAH

Dihati ini..ada hal..yang menjadi beban..fikiran.. Ada rasa bimbang..akan masa depan..membuat..hati jadi lemah..gundah..dan hilang keseimbangan.. Tapi..dengan sisa keyakinan..aku terus..berdoa..berharap..dan tetap bertahan..diujung keyakinan..yang hampir patah.. Bibir dan hatiku..terus berucap.."aku berlindung dari godaan syetan yang terkutuk.. Perlahan tapi pasti..keyakinan kembali datang..aku beranjak pergi..untuk berwudu..lalu aku mohon ampun..atas keraguanku..kepada kasih sayang..anugrah..keadilan..serta kabul ilahi.. Dan aku pasrahkan jiwa dan raga..kepada sang pencipta..jika memang Allah berkehendak..tidak ada seorangpun..yang akan bisa..untuk menghalanginya.. Yang tetap aku yakini..adalah..("Barang siapa bergantung kepada Allah maka dia tidak akan kecewa).. Dan setelah..kepasrahan itu..Alhamdulillah..pertolongan itu datang..anugrah itu datang...Janji Allah itu benar..janji Allah itu benar.. Aku sujud syukur.. wahai para pencinta Allah..janji Allah itu nyata..janji Allah itu benar..tidak ada yang Dia salahi..Mari kita terus mendekatiNYA.. Dengan penuh kekhusuan.. sudah ah..semoga manfaat ..

Berlangganan update artikel terbaru via email:

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel