-->

GETAH KILAYU

Disuatu malam..aku bermimpi..aku melihat..pos kamling..memancarkan cahaya..
Cahaya itu..memancar dengan terang..
Aku terbangun..dan dalam hati..aku bertanya-tanya..alamat apakah ini..??
Siang nya aku..pergi ke pos kamling itu..dan aku bertanya..kepada yang biasa tidur..di pos kamling itu..karena di pos itu..ada 2 orang..yang biasa tidur di pos itu..
Aku punya..satu keyakinan..bahwa mimpi ku itu..adalah per tanda ada benda pusaka..atau batu mustika..
Aku bertanya..kepada 2 orang itu.."di antara kamu berdua..siapa yang punya..batu akik atau benda lainnya..tapi keduanya menggelengkan kepala..dan mengatakan tidak punya..
Aku kembali bertanya.."pasti diantara kamu..ada yang punya..karena aku bermimpi..pos ini bercahaya..
Ahir nya salah satu dari nya..mengeluarkan sesuatu..sambil berkata"ini..saya hanya punya ini..saya dapat nemu..di jati paranje..
Aku pun melihat benda itu..benda itu ringan..ketika aku tekan-tekan..terasa menempel..aku coba..membakar sedikit..dan batu itu..terbakar..dan bau nya harum..
Aku teringat..aku pernah membaca..buku rahasia batu permata..dari ciri-ciri nya..mirip batu amber atau barnestean..
Aku coba..menanyakan..kepada teman ghaib ku..atau khodam ku..dan kata khodam.."itu adalah yang disebut GETAH KILAYU..
Aku juga bertanya..apakah manfaat nya buat nangkap ikan atau mancing..khodam ku berkata"bukan..bukan untuk itu..kalau yang lain mungkin iya..tapi ini..buat pengasihan tingkat tinggi..
Setelah konsultasi dengan khodam ku..
Aku pun memoton batu getah kilayu itu..menjadi 3..dan aku dibagi 1 biji..
Waktu itu..istri ku dagang baso..aku ingin mencoba..manfaat getah kilayu itu..sambil aku pegang..mustika getah kilayu itu..aku berkata.."hai khodam getah kilayu..jika kamu..mempunyai manfaat..aku minta..dagangan istri ku habis hari ini jam 4 sore..dan jika tidak terbukti..maka aku akan..menghancurkanmu dengan palu..
Biasa nya..dagangan bakso istri..habisnya selama 2 sampai 3 hari..
Dan ajaib..dagangan itu benar-benar habis jam 4..
Aku kaget bercampur senang..
Karena mustika getah kilayu itu..benar-benar mempunyai khasiat atau manfaat..dan aku pun menyimpan nya..
Tapi ada hal yang ajaib..dan diluar nalar akal..
Semenjak ada getah kilayu itu..rumah ku banyak di kunjungi orang..dan meminta tolong yang berbagai macam..aku pun terus menyimpannya..dan sampai disuatu waktu..rumah ku tidak lagi banyak di kunjungi..dan ketika aku periksa..mustika getah kilayu itu..ternyata sudah pecah jadi 3..
Semenjak itu..aku terus berdoa..dan mencari..dan alhamdulillah aku dapat lagi..dan lebih besar..
Dan aku berniat..untuk tidak menjualnya..tapi disatu malam..dalam mimpi aku di datangi..mahluk..dan dia berkata"hai ahmad kamu jangan kumaruk(tamak)berikanlah kepada..orang yang membutuhkan..kalau kamu ingin menyimpannya..cukup 3 butir saja..dan jangan kamu maharkan lebih 500 ribu..dan setiap orang cukup satu saja..
Aku menjawab"baiklah..tapi sebelum..getah kilayu ini..menemukan jodohnya..izinkan aku menyimpannya..
Dan mahluk itu mengizinkan..
Dan semenjak ada getah itu lagi..kembali banyak yang berkunjung..
Aku berfikir dan bertanya dalam hati.."apakah batu getah kilayu ini..mempunyai manfaat..untuk menarik rejeki.????sudah ah..semoga manfaat..

Berlangganan update artikel terbaru via email:

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel