-->

SANG PENGEMBARA

Kenapa kamu menangis..disudut rumahmu..? apakah kamu kecewa..atas keputusan kekasihmu..? Bukankah telah kau tumpahkan segalanya..lalu kenapa dia begitu..? Apakah kamu terlalu egois..?ataukah kamu tidak layak untuknya..? Kamu sudah katakan segalanya.. kamu sudah berbicara apa adanya.. tapi kenapa kau biarkan aku mencintaimu.. lalu kenapa kau juga menerima cintaku..dan kau pun mengatakan hal yang sama.. Sungguh kau telah membuat luka yang dalam..?? kenapa kamu malah menangis..dan tambah menangis..? apakah kamu menyesal telah mencintainya..? kenapa kamu marah..?kenapa kamu ingin menjerit..?kenapa kamu benci kehidupan..? bukankah dulu kamu mengatakan..rela berkorban apa saja..asalkan dia bahagia..? kamu bohong..kamu dusta.. sekarang kamu baru tau..betapa semua itu..tidak seindah harapan..tidak seindah hayalan..tidak seindah impian.. Berhentilah kamu menangis..bangunlah..tidak selayaknya penghianat cinta itu kau tangisi.. air matamu begitu berharga..jangan biarkan kamu nodai dengan menangisi si penghianat cinta.. Katakan padanya'',tersenyumlah engkau..dengan pilihan mu..yang tidak dengan hatimu..carilah kebahagian dalam hidupmu..yang lebih dari yang aku janjikan.. ketahuilah..aku berjanji padamu..setelah ini..mungkin aku tidak akan menemukan kembali cintaku.. tapi aku berjanji..aku akan mencurahkan jiwa dan ragaku..serta akan membahagiakan dia yang mencintaiku yang menjadi takdir pendampingku..agar engkau tau..aku lebih layak untukmu..?? bagaimana..??kamu sudah tenang..?kamu sudah senang..?kamu sudah bebas..? terbanglah..kemana kamu suka..berjalanlah mengikuti takdirmu.. tuhan lebih tau yang lebih baik untukmu.. oh kamu sudah tersenyum..akulah saksimu..hai sang pengembara....

Berlangganan update artikel terbaru via email:

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel