-->

dari hati

Banyak kata..yang tersembunyi dihati..yang sulit diungkapkan dengan kata-kata..ada rasa yang ingin ku sampaikan..namun aku tak tau harus berawal dari mana.. untuk siapa..untukku..agar aku mempunyai teman..dari sosok diriku sendiri..agar aku tau dengan jelas..siapa dan bagaimana aku ini.. ada rasa puas tapi juga kecewa.. ada sesuatu yang begitu berat..dan tidak bisa aku ungkapkan kepada siapapun..ada pertanyaan yang tidak bisa aku ungkapkan kepada siapapun.. hanya aku..dan sosok lain yang menjadi diriku.. ingat masa lalu..ingat masa akan datang..masa yang kekal dan abadi..getaran hati begitu kuat..hentakan dan gelombangnya begitu kuat.. ya Allah..ini aku..yang sudah berusaha..mengenaliMU..tapi aku tetap bodoh tentangMU..ya Allah ini aku..yang sudah berusaha mendekatiMU..tapi aku merasa semakin jauh dariMU..ya Allah ini aku..yang telah berusaha khusu..saat beribadah kepadaMU..namun aku tetap gelisah dan kacau..saat menghadap kepadaMU.. ya Allah..ini aku..ampunilah aku..kuatkanlah aku..menghadapi tipu daya setan..ya Allah ini aku..kasihanilah aku..jangan engkau hukum aku..karena kesalahan dan kelupaanku..ya Allah limpahkanlah shalawat serta salam..kepada junjungan nabi muhamad saw..dan limpahkan anugrah serta kasih sayang kepada kami semua..amin ya robbal alamin..

Berlangganan update artikel terbaru via email:

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel